Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/lpr.dk/danskfakturaskabelon.dk/wp-content/plugins/seo-ultimate/modules/class.su-module.php on line 1195
Sådan fakturerer du i excel | Dansk Faktura Skabelon

Sådan fakturerer du i excel

Du kan klare din fakturering nemt og enkelt i excel. Der er flere fordele ved at lave din fakturering i excel, som du får en liste over herunder. Du får også en guide til, hvordan du selv laver din fakturering.

Fordele ved fakturering i excel

  1. Du undgår at dine data bliver mistet eller på nogen måde videregivet til tredjepart
  2. Du har selv fuldstændig kontrol over dine bilag og kan sætte din faktura op præcis som du vil
  3. Du kan lave din fakturering altid – du er ikke afhængig af en internetopkobling

Fakturering i excel

Det første du skal gøre er at downloade vores faktura skabelon i excel eller word. Det kommer helt an på, hvad du selv foretrækker. Når du har downloadet en faktura skabelon, så skriver du dine og din kundes kontaktoplysninger ind i fakturaen. Derudover skal du tilføje betalingsbetingelse, varer, priser, moms og fuldt fakturabeløb.

Godt at læse om fakturering:

Hvordan bruger man en faktura skabelon?

Hvordan ændrer jeg i faktura skabelonen?

Fejl i faktureringen

Hvis du laver en fejl i din fakturering, så skal du bruge en kreditnota til at korrigere fejlen. Download derfor vores kreditnota skabelon. En kreditnota er en ”omvendt faktura”, som du bruger til at ændre i den oprindelige faktura. Der er to scenarier, der kan opstå ved fejl i faktureringen.

  1. Kunden har betalt fakturaen: Din kunde har modtaget et partivarer, men kræver et afslag, fordi nogle af varerne ikke levede op til forventningen. Du indvilliger og udsteder en kreditnota, der indeholder et afslag i prisen. Derefter sender du kreditnotaen til kunden og indbetaler beløbet på kundens konto.
  2. Kunden har ikke betalt fakturaen: Kunden har modtaget nogle varer, men kræver en prisreducering. Du mener at kunden har ret. Du beder kunden om ikke at betale fakturaen. I stedet laver du en intern kreditnota som udligner den første faktura. Derefter udsteder du en faktura, der indeholder prisreduceringen som kunden derefter betaler.

Godt at læse om kreditnota: Hvilket nummer skal en kreditnota have?

Manglende betaling

Hvis din kunde ikke har betalt fakturaen indenfor betalingsfristen, så kan du sende kunden en rykker. Du skal bare downloade vores rykker skabeloner. Vi har ovenikøbet lavet en rykkerprocedure, som du kan følge, hvis du har lyst. Du kan også lave din egen rykkerprocedure, sålænge den holder sig indenfor reglerne.

Godt at læse om rykker: Hvilke regler gælder for rykkere?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *